wanelo-logo-full-5c45969be05096a95ca92863c815b3bc

Mijn eerste blogartikel ga ik schrijven over Wanelo. Wanelo staat voor “Want Need Love”. Wanelo is een digitale winkelcentrum waar mensen producten kunnen ontdekken en kopen. De site heeft meer dan 12 miljoen producten gepost door gebruikers en meer dan 300.000 winkels, waaronder grote merken maar ook onafhankelijke verkopers. (DeMers,2015)

Wanelo is opgericht door Deena Varshaskayam en is gelanceerd sinds 2012. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco. Varshaskayam vond het frustrerend om te winkelen in de reguliere winkelcentra en er was nog geen bestaand platform dan online social shopping gemakkelijk maakt.

In augustus 2014 heeft Wanelo 11 miljoen geregistreerde gebruikers. Dit is een stijging van een miljoen vergeleken met november 2012. 90% van de leden zijn vrouwen en 85% van het verkeer is vanaf mobiele apparaten.

Over het gebruik van Wanelo:

Gebruikers kunnen een account aanmaken op de site met hun emailadres of via Facebook. De gebruikers plaatsen zelf de producten op de app. En de gebruikers van Wanelo kunnen producten verzamelen, winkels en mensen volgen en zien wat trending is momenteel. Als een gebruiker een artikel wil kopen dan zit er een link in naar de online winkel.

Wanelo is een sociaal platform waar gebruikers komen om te winkelen. Retailers en merken zijn in staat om hun winkel pagina op Wanelo te beheren. Zakelijk kan dit dan gebruikt worden op twee manieren. Namelijk een bedrijf die producten verkoopt kan Wanelo gebruiken om haar eigen producten te verkopen. Maar een bedrijf kan Wanelo ook gebruiken om producten te kopen voor op kantoor.

Bronnen:

Advertenties