Ello is bijna hetzelfde als Facebook en Tumblr, het gaat om het delen van schriftelijke updates, foto’s, video’s of andere inhoud. Het belangrijkste verschil met Facebook en Tumblr is dat Ello tegen het maken van reclame is. Ello beweert dat er nooit reclame op haar platform zal komen (DeMers, 2015).

Social_Network_Ello_Logo.svg

Ello is gratis en combineert de functies van Facebook, Twitter en Tumblr. Ello is bedacht door zeven grafische vormgevers en programmeurs die een netwerk zochten om hun werk te laten zien en genoeg hadden van de bestaande sociale netwerken (Hulst, 2014).  Behalve het niet weergeven van reclame wil Ello ook niet handelen in gebruikersdata. Ello-gebruikers hebben meer zeggenschap over hun eigen privacy dan Facebook-gebruikers, de leden zijn vrij om een valse naam te gebruiken en berichten worden niet aangepast.

Zakelijk kan Ello hetzelfde gebruikt worden als Facebook en Tumblr, alleen moet het geen reclame worden. Bedrijven kunnen het dus vooral inzetten voor het delen van advertenties en blogs en op deze manier kunnen bedrijven hun naamsbekendheid vergroten.

 

Bronnen:

Advertenties