Een vergelijkbaar vorm van Hootsuite is social walll. Met deze tool creëer je makkelijk en snel een scherm waarop al jouw volgers, laatste updates en foto’s te zien zijn.

Op zakelijk gebied is dit heel aantrekkelijk je kan namelijk je online activiteiten ook offline laten zien. Hiermee betrek je jouw werknemers, bezoekers en klanten in je online activiteiten. Voor zowel grote en kleine ondernemingen zijn er voordelen aan social wall. Het gebruik van een social-media scherm is namelijk niet alleen informatief, het vormt ook een mogelijkheid meer van jezelf en je bedrijf te laten zien.

Het verschil tussen social wall een Hootsuite is dat Hootsuite gratis is tot drie social media platforms en bij social wall moet je altijd betalen met uitzondering van de proefperiode. Bij Hootsuite kun je het dus voor onbepaalde tijd gratis gebruiken (alleen ben je danbeperkter). Je kan bij social wall kiezen uit 4 verschillende pakketten (Pricing. All of it. No hidden fees.).

Op de website staat heel duidelijk uitgelegd hoe je een social wally maakt. Zo begin je met het personaliseren van je eigen pagina. Daarna voeg je je social netwerken toe aan je eigen dashboard. Tussen door kan je nog testen hoe je lay-out eruit ziet en of je er tevreden mee bent. En ten slot publiceer je je eigen pagina en deze kan je dan bekijken op ViewWally.

Afbeelding1Er zit veel potentie in social wall, een voorbeeld hiervan is dat ook Frankwatching gebruik maakt van social wall. De redacteur van Frankwatching Selina Vink: “Door SocialWally kunnen we in één oogopslag zien waar onze lezers over praten en hoe onze posts op social media worden gewaardeerd. Door ons logo en het gebruik van onze herkenbare groene kleur, is het echt een gepersonaliseerd ‘Frankwatching’-scherm. Social Wally geeft ons kantoor een nog professionelere uitstraling.” SocialWally wordt inmiddels wereldwijd gebruikt. Naast Frankwatching  zijn ook UPS, New Tailor, Vodafone, Sony, Logicalis, Caterpillar, Four Seasons en Ebay voorbeelden van tevreden SocialWally gebruikers (Wally, 2015).

Bronnen:

Advertenties