Ooit weleens je eigen online social netwerk willen opzetten voor zakelijk of privé? Dan is Ning perfect voor jou! Ning is een online platform voor mensen en organisaties om aangepaste sociale netwerken te creëren. Ning biedt klanten de mogelijkheid om een community website te maken met een persoonlijke uitstraling. In Ning zitten integraties met Facebook, Twitter, Google en Yahoo. Hierdoor creëren gebruikers hun eigen gemeenschappen en sociale netwerken rond specifieke belangen.

Ning is actief sinds oktober 2005 en is opgericht door Marc Andreessen en Gina Bianchini. In juni 2011 waren er meer dan 90.000 sociale pagina’s bij Ning actief.

Ning onderscheid zich van Facebook omdat je bij Ning een eigen ‘social networking’ site creëert. Je creëert dus je eigen site maar met dezelfde functionaliteiten als Facebook, alleen nu ben je er zelf eigenaar van en kan je het helemaal inrichten zoals jij zelf wil.
Binnen Ning krijgt ieder lid een eigen profiel, die dus naar eigen voorkeur kan worden ingericht. Door middel van de “commentbox” kun je over een bericht achterlaten en op jou profiel kunnen andere mensen ook berichten neer zetten. Ook kan je op je Ning profiel blogs bijhouden en is er ruimte voor reacties op die blog.
Oftewel biedt Ning heel veel mogelijkheden om te delen, te communiceren en te creëeren onder eigen beheer. (Wat is Ning?)

Ning kan natuurlijk ook heel goed zakelijk gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld een eigen social netwerkpagina voor je eigen bedrijf. Zo kan je op deze pagina reclame maken voor je bedrijf en je klanten op de hoogte houden van het bedrijf. Ook kan je door middel van Ning goed aan klantenbinding doen doordat je veel in contact te blijft met je klanten.

Bronnen:

Advertisements