Buffer is een social-media platform waarmee je tweets kan inplannen op de door jou gekozen tijdstippen. Maar Buffer kan natuurlijk nog meer. Buffer is een online tool om social media berichten in te plannen. Vervolgens kun je ook zien hoeveel clicks, retweets en replies je ingeplande tweets hebben gehad.
Bij Buffer komen er iedere dag 25 sharing suggestions online. Dit zijn inspirerente quotes, leerzame blogposts en leuke artikelen over design, lifehacking, business en marketing.

logo-dark

Door middel van Followerwonk (een tool binnen Buffer) analyseer je wanneer jouw volgers online zijn, bepaal je hoe vaak per dag je wilt tweeten en voeg je vervolgens met een druk op de knop die tijden toe aan jou posts.
Een andere functie van Buffer is dat je eenvoudig kunt zien hoeveel mensen op een link in een bericht hebben geklikt. Hiermee kan je dus zien of je bericht interessant is. Voor het zakelijk gebruik is dit heel handig voor het schrijven van advertenties of voor het posten van tweets. Zo kan je precies zien hoe interessant het is en of je dat onderwerp dus vaker moet herhalen.

Het nadeel van Buffer is, dat het maar beperkt gratis is. Je kunt gratis 10 social-media berichten in plannen en je ziet wel de analytics data maar niet alles. Voor het zakelijk gebruik is het verstandiger om ervoor te betalen omdat je dan meer mogelijkheden hebt, dan krijg je:
• 200 updates inplannen, in plaats van 10
• 12 accounts toevoegen, in plaats van een per sociaal netwerk
• meerdere personen een profiel geven binnen een Buffer account.

Zoals hierboven al genoemd is kan je Buffer heel goed zakelijk gebruiken. Het is handig voor als je wel eens vergeet up to date te blijven op social-media of voor als je heel druk bent en er eigenlijk geen tijd voor hebt. Met Buffer kan je dan je posts inplannen en zie je gelijk wie en hoeveel mensen het bericht interessant vinden.

Bronnen:

Advertenties