Een landingspagina is een pagina op je website waar bezoekers naar toe worden gestuurd wanneer zij op een resultaat in een zoekopdracht op internet klikt. Ook kunnen bezoekers via web-advertenties naar de landingspagina worden gestuurd. Voor Affiliate marketing, verwijst een landingspagina naar de webpagina van een product. (Tibben, 2015)

Een landingspagina heeft een aantal voordelen, hieronder staan ze op een rijtje (Wat is een landingspagina en waarom heb je die nodig?, 2016):

  • Doordat je landingspagina aansluit bij je advertentie hoeft je bezoeker niet na te denken of te zoeken. Dit betekent dat de bezoeker minder snel afhaakt en eerder een aankoop doet.
  • Adwords kijkt naar de relevantie van je landingspagina en je Adwords advertentie. Hoe dicher deze bij elkaar liggen, hoe beter je wordt beoordeeld en des te minder je hoeft te betalen voor een “klik”. Een goede landingspagina bespaart je dus advertentiekosten.

Een landingspagina is een belangrijke webpagina op je site, het is namelijk een pagina die conversie oplevert. Daarom is het van belang dat je een landingspagina hebt en dat die er goed uit ziet. Hierbij zijn een aantal elementen belangrijk. Bijvoorbeeld de informatie die je opneemt. De headline van de landingspagina moet kort en krachtig zijn. Ook is het belangrijk dat je een goede omschrijving hebt van het product of dienst, zodat de bezoeker niet afhaakt. Benoem de voordelen voor de bezoeker en deel ervaringen van anderen die jouw product of dienst hebben gekocht. Een succesvolle landingspagina bevat naast tekst ook visuele elementen, zoals call to action buttons die opvallen en visuele content zoals afbeeldingen (Ketterij, 2016).

Bronnen:

Advertenties