De webinar is van “just webinars” en wordt gegeven door Alex Becker en gaat over email marketing. Het was een interactieve webinar, tijdens de webinar gaf die een aantal momenten de ruimte om vragen te stellen. Tijdens de webinar is besproken hoe je je open ratio van je email kan vergroten. Een open ratio is de hoe vaak jouw email geopend wordt, en de mensen hem dus daadwerkelijk lezen. Het meeste belangrijke is, hoe je communiceert naar de mensen. Het is belangrijk dat de mensen weten waarom je hun email ontvangt, en waarom ze de email moeten openen. Bijvoorbeeld over welk product het gaat en waarom je dit product verkoopt. Het is van belang dat mensen weten wat ze kunnen verwachten als ze de email openen.

Het doel van de email is dat mensen de email openen, de email lezen en vervolgens er een bepaalde conversie uithalen. Een bezoeker die je email opent die kijkt naar de tekst, de afbeeldingen en de link. Je moet oppassen met worden als: eenmalige actie en gratis. Zorg ervoor dat je eerst een test mail stuurt.

Promotie mailing:
Zorg ervoor dat je je bezoekers niet laat ergeren aan jou e-mails. Dit gevaar loop je bij promotie mailingen. Er zijn een aantal dingen die je moet doen met promotie mailing. Je moet ten eerste een reden hebben om je mail te gaan lanceren. Om je mail te promoten kan je de eerste paar honderd aankopen van een bepaald product een bonus geven, waardoor mensen dus sneller in staat zullen zijn om het product aan te schaffen. Dus aan het begin van de week krijgen de mensen een bepaalde korting, in het midden van de week wordt het product wat duurder en aan het einde van de week stop je ermee. Je kan 3 keer de mensen emaillen zonder ergernissen.
Je moet je tijdens de email vooral focussen op wat je verkoopt en wat de situatie is, daaraan moet je je email aanpassen. Voor elk onderwerp/verkoop is het verstandig om ongeveer 2 a 3 e-mails te versturen. Als je de promotie mail hebt verstuur dan is het verstandig om naar iedereen die hem nog niet heeft geopend, nog een email sturen. Als iemand de email heeft geopend, dan moet je hem niet nog een keer dezelfde email sturen, want dan gaat degene zich ergeren. Als iemand de email heeft geopend, dan verstuur je hem een “closing email”.Er zijn een aantal dingen waardoor je mensen kan aanmoedigen om de email te openen zoals:

  • Bonussen
  • Schaarste
  • Speciale prijs
  • Producten aan elkaar bundelen

De makkelijkste manier om te verkopen is om te bewijzen dat het product/dienst werkt. Het is van belang dat je ervoor zorgt dat de mensen geïnteresseerd zijn in je product/dienst. Dus je hebt hun aandacht nodig. Voordat je de email verstuurt moet je er van overtuigd zijn dat de mensen begrijpen wat je verkoopt.

Bronnen: